image

 

Eğitimde Alternatif Rüzgar!

Çocuklar, doğal merakları, oyunculukları, çevrelerinde olan bitenlere dikkat etmeleri, büyüme istekleri ve daha büyük çocukların ve yetişkinlerin yapabileceklerini yapma arzusunu içeren güçlü içgüdülerle dünyaya gelirler. Kendi çabaları ile aslında hiçbir öğreten olmadan; yürümeyi, koşmayı, zıplamayı ve tırmanmayı hatta ana dillerini sıfırdan öğrenirler. İzleyerek, dinleyerek, sorgulayarak ve başka şekillerde keşfederek, çevrelerindeki fiziksel ve sosyal dünya hakkında çok miktarda bilgi edinirler. ...

Çocuklar tüm bunları, onlara herhangi bir şey öğretmeye çalışmadan önce, kendiliğinden yaparlar! Bu inanılmaz öğrenme kapasitesi, çocuklar okula başladığında kendini kapatmaz. Ancak Ana akım okul sistemi ile kapandığına inanıyoruz. Çocuklara öğrenmek için öğretmene ihtiyaç duyduklarını, doğru davranışı öğrenebilmeleri için dış denetimin gerekli olduğunu söylüyoruz. Ana Akım okullarda merkeze müfredatı koyuyor ve her çocuğun aynı öğrenme biçimi ile yol almasını bekliyoruz.

Oysa her çocuk kendine özgüdür ve yaşamının bir parçası olan eğitim sürecini şekillendirmeye hakkı vardır. Alternatif yaklaşımlarla en iyi okulların yaşamdan ayrı olmadığını, hayatın kendisinin bir yansıması olduğunu biliyoruz. Çocuklar hayatın anlamıyla ilgili cevaplar aramaktadırlar. Onlara cevabı vermek için acele etmemek, onun yerine cevabı kendilerinin bulması için teşvik etmek gereklidir. Erken çocukluk eğitiminde yapılması gereken, çocuklara gelişimlerini destekleyici ve ilerlemelerini teşvik edici bir ortam yaratabilmek ve kendi fikirlerinin gelişmesine fırsat tanımaktır. Çocukların sayısız yaratıcı, entellektüel ve iletişimsel potensiyelleri vardır ve her birine saygı gösterilmelidir. Çocuklar teoriler geliştiren, bilgi üreten, gözlem yapan, aktif deneyimler edinen, sosyal, duygusal ve zihinsel yönden farklı kaynaklara sahip olan kişilerdir. Reggio Emilia?dan aldığımız ilhamla eğitimde çocuğu merkeze koyarak ilham dolu bir yolculuğa çıkıyoruz.

SAYILARLA BB

8

Ormanda 1 Gün

8

Şehirde 1 Gün

11

Sosyal Sorumluluk

207

Proje

253

Piazza

10000000

Oyun

Sınıflarımız

"Reggio ruhu canlı, misafirperver ve otantik bir dünyaya ait olma duygusudur.”
- Loris Malaguzzi

BB Eko-Okul Olma Yolunda

Komitemiz kuruldu, çevresel incelememizi yaptık ve eylem planımızı oluşturduk

Şimdi sırada müfredat çalışması ardından da velileri ve yerel yönetimleri de işin içine dahil edeceğimiz bilgilendirme ve katılım aşaması var

  • Komite Kurulması
  • Çevresel İnceleme
  • Eylem Planı
  • Gözlem ve Değerlendirme
  • Müfredat Çalışması
  • Bilgilendirme ve Katılım
  • Eko-İlke

Bir BB'nin Temel Donanımları

“Erken çocukluk ortamları yetişkinlere ait değil çocuklara aittir. Onlar bizim dünyamıza girmiyorlar, biz onların dünyasına giriyoruz.“
- Kerry Payne

  • Sorumluluk Sahibi

  • Çevre Bilinci Yüksek

  • Öğremeye Açık

  • Canlılara Saygılı

  • Kendine İnanan

  • Araştırmacı

  • Sorgulayıcı

  • Duyarlı

Veli / Çocuk Görüşleri

Görüşleriniz bizler için çok kıymetli.
Peki siz BB hakkında ne düşünüyorsunuz?